Kommande sommar med jobb?

Jag är ju som sagt tjänstledig från min tjänst som jag har inom uppsala kommen för att plugga till lärare som i vet. I vintras så frågade min chef från korttidshemet där jag har min tjänst om hur jag skulle göra till sommaren och det är ju ganska långt innan att veta vad man ska göra i sommar då. Så jag sa att jag ville vara tjänstledig över sommaren genom när jag pratade med min chef på assistansbolaget så var hon posetiv och ta att jag skulle ungefär kunna jobba ca 65% under somamren och det känndes väldigt bra genom att jag vill vara lite ledig under sommaren oxå. Men när schemat kom så fick jag 13 pass på 3 månader vilket är hur litet som helst så jag kommer inte klara mig ekonomiskt på de.

Så då vände jag mig till mi chef på kortids och fick varannan helg där och ev några pass mer. Men jag vet inte hur mycket jag får jobba. Jag hatar den ovisheten över att inte veta och inte kunna planera någon ting för sommaren.

Och om man ska planera sommaren så gör man ju de nu. Eller har jag fel är det fel att få veta i maj hur man ska jobab under sommaren.

Sen så tipsade min chef på assistansboladet mig för en annan chef inom kommunen som jag har träffat och hon var intresserad av att jag skulle jobba hos dem som timmis i somamr. Men jag kan ju inte säga hur jag kan jobba när jag sjävl inte vet hur det ser ut för mig i sommar pga av det andra jobbet

Snacka om i-lands problem men det ställer verkligen till det för mig. För jag vill veta. Jag vill kunna planera hur jag ska jobba i sommar och jag vill kunna planera saker jag vill göra i sommar. hälsa på vänner och såna saker. Boka någon resa eller så. En resa har jag redan bokat och den kommer jag åka på oavsett. Vi åket till gotlan i början på sugusti punkt slut.

Vad ska ni göra i sommar? Bara vara lediga eller jobba?

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0